Jobs


Our motto "Energy through education” guides us in everything we do.

We, the Renewables Academy (RENAC) AG and the subsidiary RENAC energy & climate gGmbH, are internationally oriented training providers specialising in renewable energy technologies, energy efficiency, and fields of application for green hydrogen and power-to-X. We offer online courses, in-person training in Germany and abroad, set up local training structures, implement study courses in cooperation with universities, and organise events as part of the Energy Export Initiative.

Since our establishment in 2008, we have trained and educated more than 33,000 participants from the public and private sectors as well as the financial sector in over 170 countries. Our headquarters are in Berlin Mitte, and we currently have 50 permanent employees. Now we’re only missing you on our team! We look forward to meeting you.

Unser Motto "Energy Through Education" leitet uns in allem, was wir tun.

Wir, die Renewables Academy (RENAC) AG und ihr Tochterunternehmen die RENAC energy & climate gGmbH, sind ein international ausgerichteter Bildungsanbieter, spezialisiert auf Erneuerbare Energie-Technologien, Energieeffizienz sowie Anwendungsfelder für grünen Wasserstoff und Power-to-X. Wir bieten online- und Präsenztrainings im In- und Ausland an, bauen lokale Trainingsstrukturen auf, setzen in Kooperation mit Universitäten Studiengänge um und organisieren zahlreiche Veranstaltungen im Rahmen der Exportinitiative Energie.

Seit unserem Bestehen haben wir mehr als 33.000 Teilnehmer*innen des öffentlichen und privaten Sektors, sowie des Finanzsektors aus über 170 Ländern aus- und fortgebildet. Unser Sitz ist in Berlin Mitte und wir haben aktuell 50 festangestellte Mitarbeiter*innen. Nun fehlst nur noch Du in unserem Team und wir freuen uns auf Dich.

Nuestro lema "Energía a través de formación” nos guía en todo lo que hacemos.

Nosotros, la Renewables Academy (RENAC) AG y la filial RENAC energy & climate gGmbH, somos proveedores de capacitación con orientación internacional especializados en tecnologías de energía renovable, eficiencia energética y campos de aplicación del hidrógeno verde y power-to-X. Ofrecemos formación en línea, presencial en Alemania y en el extranjero, creamos estructuras de formación locales, realizamos cursos de estudio en cooperación con universidades y organizamos eventos como parte de la Iniciativa de Exportación del Sector Energético.

Desde nuestro establecimiento en 2008, hemos formado y educado a más de 33.000 participantes de los sectores público y privado, así como del sector financiero en más de 170 países. Nuestra sede está en Berlín Mitte y actualmente tenemos 50 empleados permanentes. ¡Ahora sólo falta usted en nuestro equipo! Estamos deseando conocerle.


Office Manager (m/w/d)

Für die Unterstützung unseres Teams suchen wir ab sofort einen Mitarbeiter (m/w/d) in Teilzeit (30 Stunden/Woche)

Ihre Aufgaben bei uns:

  • Klassische Sekretariatsaufgaben (Telefon, Emails, Empfang, Bewirtung, Bestellung von Büromaterial; Buchen von Reisen; Koordinierung der Lieferanten / Dienstleister)
  • Vorbereitung und Organisation von internen und externen Veranstaltungen; Unterstützung des Teilnehmermanagements, inkl. Zertifikatserstellung
  • Verwaltungstätigkeiten (Dokumentation, Datenbankpflege)
  • Unterstützung des Marketingbereichs (Präsentationen, Social Media, SEO, u.a.)
  • Entlastung und Unterstützung des Verwaltungsleiters und Vorstands

More information


Head of Business Development and Sales (m/f/d)

Our business development team is looking for a full-time (38.5 h/week) expert to continue our mission of a global green energy transition.

Your impact:

  • You are the main face to the customer and inquires at RENAC
  • Coordinating and writing of technical and financial proposals
  • Working on a range of grants, service contracts as well as direct contracting projects
  • Designing and writing concept notes
  • Responsible for internal templates and processes relevant to business development
  • Working closely with the technical departments during the project development stage
  • Researching and developing new funding and business opportunities
  • Overseeing the contracting process with clients
  • Preparing the hand-over to technical departments of successfully developed projects
  • Representing RENAC at public and in-house events
  • Leading a compact and energetic team

More information


Bereichsleitung für das Team „Power System Transition“

Für unseren Bereich Power System Transition suchen wir zeitnah eine Bereichsleitung in Vollzeit (38,5 Stunden pro Woche), die mit Begeisterung die Energiewende weltweit durch Weiterbildung und Motivation zentraler Akteure voranbringen will.

Ihre Aufgaben:

  • Strategische inhaltliche Weiterentwicklung des Bereichs „Power System Transition“
  • Inhaltliche Weiterentwicklung der Themenfelder grüner Wasserstoff, Sektorenkopplung / Power-to-X, Energieszenarien, Energieplanung, Speicher, Netzintegration von Erneuerbarer Energie, Arbeitsplatzeffekte grüner Wasserstoff / PtX / erneuerbare Energien und Energiepartnerschaften
  • Steuerung ausgewählter Projekte zu o.g. Themenfeldern
  • Leitung des Bereichs, mit aktuell 4 Mitgliedern, und Verantwortung für übergeordnetes Projektmanagement, Mitarbeiterführung, Auslastungsplanung, Budgetplanung- und Kontrolle und Zusammenarbeit mit den Bereichen Vertrieb & Marketing sowie anderen inhaltlichen Bereichen
  • Vortrags- und Dozententätigkeit im In- und Ausland
  • Koordination und Entwicklung von Lehrmaterial für Präsenz- und asynchrone e-Learning-Programme sowie Steuerung der Materialaktualisierung

Mehr Informationen



Working Student (m/f/d) Content Creation in the Marketing Department

To support our marketing team, we are looking for a Working student (m/w/d) for 16 to 20 hours per week in the field of Content Creation in the Marketing Department (photo/video/graphics) starting July 2024

Your Tasks:

  • Assisting in the implementation of communication and marketing campaigns
  • Conceptualizing and creating photo and video material for marketing and social media
  • Supporting the creation of graphics
  • Contributing to the execution of our online campaigns and projects
  • Assisting in the maintenance and content creation for the RENAC website (WordPress)
  • Supporting the search engine optimization of our website and creating user-centered content

For more information

CONTACT

Sylvia Lüdecke
Human Resources
Tel: +49 (0)30 58 70870 66 
Email: personal@renac.de